Recension: Maybelline Baby Lips

Kategori: Skönhetsrelaterat

Blev utvald att få prova Baby Lips och skriva en recension här i bloggen, tack så mycket blogg.se!
 
Baby Lips har ju varit så hypat så var superkul att få testa dem. Jag fick hem två stycken läppbalsam, den rosa som heter "Pink Punch" och den blåa som heter "Hydrate".
Pink Punch:
Pink Punch har en jättehärlig doft, luktar lite somrigt och bärigt skulle jag vilja säga. Konsistensen är väldigt tjock och krämig. Den här har som beskrivs på förpackningen, "a hint of color", alltså ett smått färgat läppbalsam. Detta tycker jag är en kul addition, bra om man inte vill gå fullt ut med läppstift och grejer men ändå vill ha lite finare läppar. Likväl ska sägas att man behöver fylla på ganska ofta om man vill att färgen ska sitta i, det är inget som håller hela dagen.
Hydrate:
Luktar inte lika gott som Pink punch, men har ändå en fräsch känsla. Kan dock inte sätta fingret på vad exakt den luktar. Hur bra det återfuktar mina läppar är lite svårt att säga då jag inte alls har lika torra läppar nu som på vintern. Det har dock precis som Pink Punch en väldigt tjock och krämig konsistens och känns väldigt mjuk på läpparna. Emellertid tror jag att det finns bättre läppbalsam där ute för riktigt torra läppar under vintern, men nu på våren och sommaren funkar det jättebra, speciellt eftersom det har SPF 20.
Allt som allt skulle jag säga att det här är helt okej bra läppbalsam, inga mirakelprodukter men definitvt en kul grej. Vad jag gillar mest med dem är de otroligt söta förpackningarna och de olika dofterna och färgerna som finns. Jag kommer säkerligen köpa på mig fler när de kommer till Sverige v. 17!
 
Har du redan testat Baby Lips eller kommer du att köpa nu när de kommer hit?

KOMMENTARER:

  • Garmian säger:
    2014-04-11 | 15:20:16

    Nice :)

  • Maja säger:
    2014-04-11 | 15:46:10
    Bloggadress: http://majannika.devote.se

    Vad bra med recension!

  • Emma Berglund säger:
    2014-04-11 | 22:29:14
    Bloggadress: http://emmaberglunds.se

    Svar; Det var det verkligen! :)

  • Caroline Blomberg säger:
    2014-04-12 | 17:52:22
    Bloggadress: http://carolineblombergs.se

    åh skulle också vilja testa dessa!

Kommentera inlägget här: