Det är det magiska tänkandet man behöver för att klara sig

Kategori: Böcker

Förra veckan lånade jag dessa tre böcker på biblioteket och en vecka senare hade jag läst ut dem. Älskar att jag är inne i ett litet läs-flow just nu.
Snart är jag borta av Hanna Jedvik: Tyckte inte den var särskilt bra skriven, men det kanske berodde på att jag var lite äldre än den tänkta målgruppen. Dock är det fint med lite nostalgi från hur det var när man var typ femton, sexton och massa Göteborgslängtan, Håkan Hellström, Broder Daniel och annan bra musik. Det är alltid fint med böcker som kräver låtlistor i slutet tycker jag.

Den dagen min dotter blev galen av Michael Greenberg: Väldigt intressant bok som handlar om när författarens dotter fick en psykos. Gillar perspektivet och storyn, men kanske att den kunde varit lite mer djupgående. Dock överlag väldigt bra, läs den!

Darling river av Sara Stridsberg: Väldigt drömmande och konstig bok, som jag tyvärr aldrig riktigt fick grepp om. Synd, för jag älskar verkligen språket och hela stämningen boken igenom. Vackert men ändå smutsigt. Klart läsvärd iallafall.
Kommentera inlägget här: